wróć

RENRANDING DEWELOPERA EURO STYL

euro styl rebranding studio 102 case study 1

Nasz znak ma 10 lat

Kiedy minęła dekada od wprowadzenia przez nas identyfikacji wizualnej dla firmy Euro Styl czuliśmy, że odnieśliśmy sukces. Znak przetrwał próbę czasu. Zakodowane przez nas wartości są trwałe.

Czasem jednak rozwój biznesu wymusza zmianę strategii wizerunkowej

W 2017 roku firma stała się częścią Grupy Kapitałowej Dom Development S.A z Warszawy, która jest nie tylko liderem rynku warszawskiego, ale także jednym z największych i najdłużej działających deweloperów na polskim rynku.

Konkurs, czyli walczymy o stworzenie kolejnego logo Euro Styl

Szczęśliwie dla nas okazało, że możemy walczyć w konkursie na stworzenie logo i opracowanie kompletnego systemu identyfikacji wizualnej. Brief konkursowy, poza ważnymi dla nas informacjami, jak archetypy, udział w rynku, rozpoznawalność firmy, czy założenia strategiczne, zakładał, że nowe logo powinno nawiązywać do obecnego znaku, ale jednocześnie wpisywać się charakter znaku Grupy Dom Development.

Wdrożenie nowego systemu i kampanię rebrandingową zaplanowano na czerwiec 2019 r.

euro styl rebranding studio 102 case study 1

Szkice koncepcyjne i wybór wersji do wysłania na konkurs.

Pracę w zespole trzech grafików rozpoczęliśmy od stworzenia szkiców koncepcyjnych. Następnie wybraliśmy wersje znaków, które w najlepszy sposób zrealizują założenia briefu. Dopracowane wersje wysłaliśmy na konkurs… i czekaliśmy na werdykt.

euro styl rebranding studio 102 case study 2

Jury konkursowe uznało, że poniższy znak najlepiej zrealizuje założenia postawione agencjom startującym w konkursie.

euro styl rebranding studio 102 case study 2
euro styl rebranding studio 102 case study 3

Etap techniczny, czyli mówimy „sprawdzam”

Po ostatecznym dopracowaniu logo, a więc doprecyzowaniu typografii i palety kolorystycznej przeszliśmy do etapu technicznego podczas, którego weryfikowaliśmy jak znak będzie się zachowywał na różnych nośnikach przy odwzorowaniu za pomocą wszelkich dostępnych technik. Ten etap pozwolił nam wyeliminować zagrożenia, które mogłyby się pojawić w późniejszej pracy ze znakiem.

euro styl rebranding studio 102 case study 12
euro styl rebranding studio 102 case study es

Key Visual, czyli jak będą wyglądały layouty

Kolejnym etapem było wypracowanie key visualu, tzn. zestawu charakterystycznych elementów z których będą tworzone wszelkie layouty. Całość założeń została opracowana w formie Księgi Identyfikacji Wizualnej, która zawiera komplet wytycznych ułatwiających stosowanie i produkcję materiałów, którymi posługuje się Euro Styl S.A.

euro styl rebranding studio 102 case study 4
euro styl rebranding studio 102 case study 5
euro styl rebranding studio 102 case study 6
euro styl rebranding studio 102 case study 7
euro styl rebranding studio 102 case study 8
euro styl rebranding studio 102 case study 9

Dzień dobry!, czyli kampania rebrandingowa

Po opracowaniu kompletnego systemu wizualnego zostaliśmy poproszeni o przygotowanie grafiki na potrzebę kampanii rebrandingowej, która w sposób czytelny zakomunikuje zmianę. Postanowiliśmy stworzyć pozytywną kreację , która będzie witała mieszkańców Trójmiasta. Stare logo Euro Styl zostało pokazane wyłącznie w formie sygnetu na budynku. Ze względu na to, że firma połączyła się z deweloperem warszawskim, w tle znajdują się charakterystyczne budynki Trójmiasta i Warszawy.

euro styl rebranding studio 102 case study 10
euro styl rebranding studio 102 case study 11